Dit is een ziekenhuis waar de echt niet behulpzaam zijn. Als je belt is elke vraag al teveel en het liefst poeieren ze je af (“u moet het maar in het zorgportaal regelen van Alrijne”). Ik heb denk ik minstens 10 keer contact gehad en zonder uitzondering was alles teveel en vond men het kennelijk fijn om alleen maar te vertellen wat je als patient niet goed doet of dat je verwachting niet goed is. Maar concrete even helpen was er niet bij. Vervolgens wordt er gelogen over wachttijden (9 maanden plus terwijl men eerst aangaf: enkele weken)
Via CZ, die een heel goede zorgbemiddelaar hebben, ben ik vrijwel meteen geholpen in de Park kliniek in Rotterdam. Wat een verademing en wat een fijne mensen, die hulp bieden echt op de eerste plaats hebben staan!
En bedenk: een ander ziekenhuis zoeken is voor iedereen een optie, ook al verwijst een huisarts je naar Alrijne.
Inmiddels ook wat meer ‘inside information’ van iemand die er beroepsmatig komt: het gaat mogelijk niet zo goed met Alrijne want professionals kijken ook om naar andere ziekenhuizen.
Sterke punten
Vooralsnog geen - het is een zorginstituut dus leer de mensen die contact hebben met de patient om behulpzaam te zijn. Als je dat niet meer kunt, moet je echt iets anders gaan doen.
Zwakke punten
Geen oprechte behulpzaamheid. De telefonisten/receptionisten/planners vinden alles teveel moeite en je wordt niet serieus genomen. Wellicht tijd voor grondige coaching?